Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Pe cine alegem să administreze comunitățile locale? Un criteriu obiectiv!

În haosul electoral care domină spațiul public în aceste zile, datele furnizate recent de Institutul Național de Statistică, referitoare la evoluția economiei naționale în primele două trimestre ale anului în curs, au trecut aproape neobservate.

Din păcate, cu foarte rare excepții, liderii politici – de toate culorile și orientările – absorbiți de calcule și promisiuni conjuncturale, își fac mult prea rar timp să analizeze obiectiv situația economică și socială dramatică a țării pe care își doresc să o conducă.

Cifrele publicate de INS sunt alarmante pentru orice decident responsabil. Spre exemplu, îtrimestrul II, Produsul Intern Brut a scăzut cu 12,3% față de primul trimestru și cu 10,5% raportat la trimestrul II din 2019. Un asemenea cataclism depășește prin dimensiuni și ritmul extrem de rapid de propagare, orice altă criză precedentă, pe timp de pace.

Evident, acest abis economic era de așteptat. Întreaga lume a resimțit puternic șocul produs de Pandemia de Covid19.

Reacționând oportun, Uniunea Europeană a luat rapid decizii anticrizăfinanțate consistent, de care poate beneficia semnificativ și România. Dar o face? Este o întrebare la care, dacă nu se răspunde repede și afirmativnațiunea noastră pierde o șansă unică de a se dezvolta.

Dincolo de “stânga” sau “dreapta”, sigle de partidpromisiuni și programe politiceam convingerea că în 2020 și în anii care urmează, proiectele de dezvoltare locală (școli, spitaleinfrastructurăstart-up-uri) realizate cu finanțarea UE vor face diferența între comunitățile prospere și localitățile falimentare.

În aceste condiții, consider că cel mai relevant șpragmatic criteriu pentru opțiunea de vot din 27 septembrie 2020, o reprezintă nu culoarea politică, ci capacitatea demonstrată candidatului la postul de primar de a atrage fonduri europene.

 

Pe cine alegem să administreze comunitățile locale? Un criteriu obiectiv!